Wolfy olvas

Wolfy olvas

Dzsungel könyve (2016)

2016. május 03. - Wolfy27

3230381-822850.jpg

A hétvégén, hosszú várakozás után, végre megnézhettem az új Dzsungel könyve filmet. Nagyon nem azt kaptam, amit vártam és az a helyzet, hogy nem kicsit csalódott vagyok. Én egy adaptációt vártam Kipling klasszikusa alapján, hiszen ez volt beharangozva, hogy visszatért a gyökereihez és a könyvből merít, ehelyett a mese újra dolgozását kaptam, megfűszerezve a könyvből vett elemekkel, de nem túl sokkal. És pár dolgot, ami új volt.

Vártam egy Kát, aki végre nem a "rossz" oldalon van, és jó sokat szerepel, főleg a majomkirályságnál. Hát, szerepelt vagy 4 percet a filmből és meg akarta enni Mauglit. Emiatt teljesen felesleges volt Scarlet Johanssont beszervezni.

Vártam egy nagyon menő és badass Ráksát, aki a könyvben még Sir-kánnak is nekiment, hogy megvédje a kölykeit, itt meg egy meghunyászkodó nőstény volt, és annak ellenére, hogy állandóan voltak kis kölykei valahogy a hím mindig hiányzott mellőle...

jungleraksha.jpg

Vártam egy szintén badass Akelát, aki még öregen is védi és bölcsen irányítja a falkát, de SPOILER Sir Kán kinyírja a film felénél egy mozdulattal SPOILER VÉGE.

Ezek nem jelentenek igazából hibát, vagy pont-levonást, csak furcsállom, hogy miért úgy jelentették be, mint, ami a könyvre alapoz, ha semmi köze hozzá. Ezt a pár dolgot igazán vártam, de így jártam.

Ami tetszett:

  • Nagyon szép volt a megvalósítás és a dzsungel ábrázolása
  • Pár dolgot átvettek a könyvből
  • Az állatok, főleg a macskafélék mozgása nagyon szépen volt meganimálva
  • A Mauglit játszó színész egész jó volt gyerekszínész létére.
  • Balunak volt pár jó poénja, ami feldobta a filmet.

junglebooksbgif2.jpg

Ami nem tetszett:

  • A majomkirálynál elég durva túlzásokba estek a készítők. Lajcsi konkrétan több, mint kétszer akkora volt, mint amekkorára egy orángután megnőhet, de lehet, hogy háromszor is.
  • A két dal amit beleraktak, abszolút nem odavaló. Balu éneként elnézem, mert az tulajdonképpen passzolt a helyzethez, de Lajcsi király dala teljesen felesleges volt. Próbálták visszahozni a mese hangulatát, csak nem sikerült, mert a film sokkal sötétebb hangulatú. Dalolászik egy sort, majd ha Maugli nem ért egyet az ötletével halálra zúzza? WTF???

Ehhez passzol a dalolászás...

23hoberman2-articlelarge-v2.jpg

Ehhez nem...

videothumbnail_thejunglebook2016_disney_bf00ea34.jpeg

  • A film nem tudta eldönteni, hogy hány éves korosztálynak akar szólni. Valahogy mindenkinek meg akart felelni, de pont emiatt senkinek sem tudott. A kisgyerekek a moziteremben csomó dologtól nagyon megijedtek, voltak abszolút nem gyerekeknek való jelenetek, meg poénok is voltak, amik egyértelműen idősebb korosztálynak szóltak, és a gyerekek nem értették, ugyanakkor klisés volt, a tanítószándéka végtelenül szájbarágós volt, és volt egy csomó elbagatellizált hülyeség, amitől felnőttként fogtam a fejem (méhkasos jelenet... hihető, hogy mikor Maugli elkezdi rugdosni a kaptárat, mindössze 10-15 méh szúrja meg, és nem száll rá az egész kaptár, ahogy az is, hogy attól a 10-15 méhszúrástól nincs semmi baja...)
  • Megpróbálja meglovagolni az idősebb korosztály nosztalgiázását, de nem megy neki, mert az egész erőltetett. Mert közel sem olyan szívmelengető és kedves, mint a mese, ugyanakkor a könyv varázsától és tanító történeteitől fényévekre van. Megrekedt a kettő között, és ami hiányzik, kipótolta CGI-os akciójelenetekkel.

the-jungle-book_sherekhan-banner.jpg

  • A lezárás szedett-vetett és erőltetett. Maugli kis piros-virágos kiruccanásának nincs semmi következménye... üzenet: Gyújtsd fel az erdőt nyugodtan, az elefántok majd elterelik a folyót/patakot és az majd eloltja az erdőtüzet...

Nekem nem igazán tetszett a film és sajnos minél tovább járatom rajta az agyam, annál több hiba és olyasmi jut eszembe, ami filmnézés közben nem tűnt fel. De sajnos a probléma ott kezdődik, hogy filmnézés közben sem tetszett sok minden, ami nálam nagyon ritka, mert én szinte mindig bele tudom élni magam a mesékbe/filmekbe, akármilyen korosztálynak szól és annak megfelelően értékelni, de mivel ez össze-vissza ugrált a célcsoportok között állandóan kiestem a film ritmusából és folyton azzal szembesültem, hogy ez meg az a jelenet nem ide való... olyan, mintha több filmet néztem volna egyszerre, voltak aranyos jelenetek, voltak durva jelenetek, viccesek, szomorúak, izgalmasak, ijesztőek stb., de ezek nem álltak össze eggyé. Maga a történet is kidolgozatlan volt és összecsapott.

el-libro-de-la-selva-nuevo-trailer-internacional_landscape.jpg

Nagyon sajnálom, hogy ennyire negatív lett a véleményem a filmről, pedig mióta elolvastam a könyvet tűkön ülve vártam, hogy láthassam.

Értékelés: 10/4 (sajnos nálam ez nem érdemel többet, és szerintem így is nagylelkű voltam)

A bejegyzés trackback címe:

https://wolfy-olvas.blog.hu/api/trackback/id/tr658678164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása