Wolfy olvas

Wolfy olvas

Rick Riordan: The Lightning Thief

A villámtolvaj

2016. március 25. - Wolfy27

covers_300471.jpg

Kidadó: Disney-Hyperion
Oldalszám: 416
Műfaj: ifjúsági fantasy
Sorozat: Percy Jackson and the Olympians 1. (Percy Jackson és az Olimposziak 1.)

A tizenkét éves Percy Jacksont eltanácsolják az iskolából. Megint. És ez a legkisebb problémája. Mostanában mitológiai lények és istenek elevenednek meg Percy görög mitológia tankönyvének lapjairól. És ami még rosszabb, az egyiket magára haragította. Zeusz villámát ellopták és Percy az első számú gyanúsított. Percynek és barátainak 10 napja van arra, hogy visszaszerezzék Zeusz elveszett villámát és békét hozzanak az Olimposzra.

A filmet még évekkel ezelőtt láttam, és azonnal beleszerettem a sok negatív kritika ellenére, hiszen imádom a görög mitológiát. A könyv viszont nekem túlságosan is gyerekkönyvnek tűnt, így sokáig nem is foglalkoztam vele. De valahogy egyre többször került elém értékelés a könyvről és kezdtem úgy érezni, hogy nekem ez kell. Aztán tavalyelőtt megjelent új borítóval a könyv, ami meg kell mondjam az egyik legszebb könyvborító, amit valaha láttam. Gyönyörűek a színek és ahogy az egész kinéz. És végül tavaly úgy döntöttem, hogy ez bizony hazajön velem :)

percy_jackson_and_the_olympians.jpg

d55bef02990935163f95cc11b9558254.jpg

Annak ellenére, hogy láttam a filmet a könyv bőven tudott meglepetéseket okozni, rengeteg részlet más volt a filmben, ami engem annyira nem zavar, viszont tényleg egyet tudok érteni a többi rajongóval a könyv valami elképesztően jó, és ha nagyon össze akarom hasonlítani a filmmel akkor tényleg jobb a könyv.

Fantasztikusak a szereplők, látni a karakterfejlődést, a barátság és a bizalom nem jön könnyen, meg kell dolgozni érte, de nagyon megéri. Mind a hárman nagyon könnyen az ember szívéhez nőnek. Bár az kicsit zavart, hogy ennyire kicsik, 12 évesen ennyi és ilyen megpróbáltatás azért kicsit durva szerintem. A történet nagyon izgalmas, a gyerekek útja tele van akadályokkal, összeesküvéssel és árulással, és bár némelyik akadály nem tűnik nagynak, de mégis az ember végig izgul értük. A világ is nagyon jól fel van építve, a szörnyek és istenek nagyon kreatívan vannak megalkotva. Tetszik, hogy kicsit modernizálták őket, és hogy mennyi apróságba beleszőtték a mitológiát.

A könyvnek vannak hibái, de valahogy ezek annyira érdektelennek tűnnek olvasás során, annyi minden kompenzál érte. Ott van a humor, az a rengeteg apró információ, ami ott van elrejtve a szövegben és az ember anélkül tanul, hogy feltűnne neki. Ebből az egy könyvből többet tanultam a görög mitológiáról töri és irodalomórán. Simán elmehetne kötelező olvasmánynak az iskolába, mert azon kívül, hogy észrevétlenül ad át hatalmas ismeretanyagot, még üzenetet is hordoz magában és magában hordja a lehetőséget, hogy sok gyerekkel megszerettesse az olvasást.

Értékelés: 10/9

A bejegyzés trackback címe:

https://wolfy-olvas.blog.hu/api/trackback/id/tr318525312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása